40.2017 Dacia Duster

Posted on Posted in reklamkommunikation

Långsökt…

”Another one drives a Duster”. Inte dust utan duster då. Inte bites utan drives. För er som är uppvuxna efter 1990 kanske inte vet att detta är en travesti på Queens Another One Bites The Dust. Tanken att det ska vara roligt, men här blir det bara töntigt. Det är uppenbarligen en tunn linje mellan humor och trams – för att travestera på Pretenders fina tolkning av Thin Line Between Love And Hate. 

Bilreklam har jag svårt för, delvis för jag inte har behov av bil. Generellt ska bilar tydligen föra en till äventyr, och det är tydligen  bortskämda superrika som är målgruppen. Men barnfamiljer får också vara med på ett hörn, man måste ju främja säkerheten också… Gärna ska man föras till spektakulära ställen, gärna in i framtiden. Det blir lite uttjatat och fegt. Och jägaren som dyker upp ur vegetationen och utbrister Another one drives a Duster, är det inte bara knasigt? Förresten, är det inte Mark Darcy – eller jag menar Colin Firth – som är i butiken?

Filmen är vad jag förstår en brittisk produktion.

#blogg100

The Pretenders Thin Line Between Love And Hate

2 thoughts on “40.2017 Dacia Duster

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *