#33 Mera dålig reklam

Posted on Posted in reklamkommunikation

Jag kan ju lika bra fortsätta kritisera reklamfilm.

Varför dubbar man reklamfilm egentligen? Jag kan förstå när det är riktat till barn eller folk som inte kan läsa. Men de flesta som kan ta köpbeslut är faktiskt läskunniga i det här landet. Troligtvis har de som hör lite dåligt svårt att ta till sig reklambudskapet utan text, alltså faller en del av målgruppen bort.

Cillit Bang har dubbat sin reklamfilm. Och den är oerhört krystad överhuvudtaget. Man kommer ut ur lila(?) flygplan och går rakt in i ett badrum och gör det skinande rent. Snark… Hade varit åtminstone liiite roligare om det varit en kvinna. Och varför pratar han så stressat?

Vitaepro är den reklamfilm jag mest förvånas över. Den är tydligt riktad till äldre och många i målgruppen är smått hörselskadade. Störigt plinkeplonk i bakgrunden för att dränka talet ytterligare. Hur tänkte vi då?

#33.2014 #blogg100

 

 

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *