92.2017 Dressmann

Posted on Posted in reklamkommunikation

Dressman Herrkläder

När Dressmann introducerades för x antal år sedan gjorde de ganska mediokra reklamfilmer. Det sägs att företaget gjorde dem själv, med vanliga männsikor av vanliga människor. Budgetvariant alltså. Förvisso, det funkade. Jag kan väl gilla att de använde vanliga människor – vilket väl är det jag saknar mest nu när jag nu granskar reklamfilmer. 

Jag har jobbat med reklam länge, en del av tiden inom kosmetik, och tvingats hantera mycket stereotypa budskap och utseende. Därför blir jag extra glad när reklamskapare och reklamköpare (nog så viktiga) vågar tänka utanför boxen.

Dressmann-reklamen är numera producerad av proffs med fotomodeller, men de har ändå vågat tänka liiite utanför mallen.

Och låten är självklar! Härlig feelgoodmusik av James Brown!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *