63.2017 HittaHem

Posted on Posted in reklamkommunikation

Sist till kvarn – nej tack!

Punkmusik. Anarki. Vuxna som bryter sig loss, gör som de vill och klottrar rejält med breda penslar och skrikig målarfärg på villor. Målar storstilat budskap som ”Sist till kvarn – nej tack”.

Kul och trotsigt. Man funderar förnumstigt  vad det är för färg, är den lätt att få av? Det hade varit kul att se husen på riktigt, då hade kampanjen fått en extra dimension.

När jag jobbade på reklambyrå hade vi en mäklare som kund. Mäklaren skulle ha ny logo, devis, skyltar, företagspresentation och hemsida. Jag formgav logon, skapade devisen ”hitta hem” (det var inte till HittaHem.se alltså), grafisk profil, designelement, skissade upp hemsidan (det var långt innan jag kunde koda själv). Gillar devisen, som kund vill man ju hitta hem (att vara hemma), som mäklare är det ju dess jobb – att hitta hemmen.

#blogg100

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *