73.2017 Klarna

Posted on Posted in reklamkommunikation

Klarna – Smooth

En lax som glider ned för en rutschkana. En jättelång ost. En hund som simmar i en bassäng. Klarnas smått hypnotiska filmer sticker ut från mängden och sätter sig i hjärnbarken. Ett grepp som belönas med Guldägget i film.

”Ibland dyker de upp, filmerna som får hela Sverige att haja till i soffan, kreatörer att svära över nyheten i Resumé och planners att förbryllat ifrågasätta målgruppsanalysen. Filmer som får publiken att tystna i biosalongen och reklamjurys att göra detsamma, av ren avund. Filmer som är ovanligt snygga, roliga, konstiga och alldeles, alldeles… smoooth.” skriver juryn.

Byrån som ligger bakom kampanjen är DDB Stockholm i samverkan med produktionsbolaget MJZ.

– skrivet av Resumé

Ja filmerna är konstiga. Rena i sitt uttryck med en ganska störig trudelutt. Så de sticker ju ut i bruset. Och det är ok!

#blogg100

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *