59.2017 Lambi

Posted on Posted in reklamkommunikation

Lambi Bää Moments

Trillingsmåbarn äter spagetti med tomatsås. Storebror (antar jag) ser uppgivet på misären. Men så skiner han upp, ropar BÄÄÄ och in kommer räddaren. Det vita lammet med en rulle hushållspapper om halsen. Lite roligt är det ändå.

Kan dock störa mig på att storebror använder lite väl mycket papper. Så tunt är det väl inte? Onödigt slös. Filmen är inte textad – inget prat heller för den delen, bara bäää. Musiken blir dock störande i längden. Spela på såg är inget särskilt trevligt ljud.

Men varumärket har fattat vitsen med sociala medier! Fanfar, trumvirvel, applåder, jubel, hurrarop, flagghiss, vimpelvift, guldkonfetti, säger jag bara!! Äntligen! Det har kommit inlägg från Lambi i mitt Facebook-flöde minst tre gånger under veckan. Superlätt att googla det och hitta på Youtube! Bra där! För det blir det högsta poäng, bara för att de marknadsför sig aktivt via fler kanaler än bara tv.

#blogg100

5 thoughts on “59.2017 Lambi

  1. Åh! Jag får aldrig lambi-reklam, tofflor och fritidsbyxor bara. Shoppar mycket på nätet nu faktiskt. Reklamen funkar på mig. 😂 haha.

  2. Håller med på sätt och vis. Jag skrev om varför jag valt att prata reklamfilmer i ett av mina första inlägg. Jag blir irriterad och tänkte att istället för att surna till, analysera filmerna. Jag upptäcker att vi svenskar gör väldigt bra reklam och utländska filmer är riktigt klyschiga.

    I ett annat inlägg (tror det var om Guldägget) försvarar de just reklamfilmerna med att de är nödvändiga om vi inte vill betala för att se tvkanalerna.

    Men ibland undrar man ju om tvprogrammen är till för reklamfilmen och inte tvärtom…

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *