29.2107 Kicks

Posted on Posted in reklamkommunikation

Kicks gör ganska flippad reklam.

Vilket är befriande, reklamfilmer från skönhetsindustrin är ju ganska klyschiga. Femtonåriga modeller som marknadsför rynkkrämer osv…

Den här inspirerar mig eftersom den ser ut som illustrationer som färgläggs. Som övergår till foto. Snyggt och färgglatt. Me like! Tur att jag har köpstopp…

2 thoughts on “29.2107 Kicks

  1. Jag tycker detta är en inspirerande reklamfilm, fantasifull och tillåtande. Man blir sugen på att testa nya färger och experimentera!
    Gillar mycket illustration i mode- och sminksammanhang, synd att det inte är så vanligt längre. Jag vill minnas att The Body Shop under flera år medvetet valde att enbart ha illustrationer i sina kataloger och reklam. Just för att man som konsument skulle känna sig inkluderad, istället för att som du skriver, få en 15-åring med periskohy upptryckt i nyllet. Men nu har de ju också övergått till foto…

    1. Gjorde de det, BodyShop? Minns jag inte. Synd. Jag minns att ett brittiskt/amerikanskt märke (Benefits) har smarsmakat med foto och rejält med illustrationer, och hade dessutom roliga namn på sina produkter. Clinique kör sällan med fotomodeller och deras produktfoto är så fruktansvärt bra!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *