24.2017 Veet Beauty Styler

Posted on Posted in reklamkommunikation

Här är en annan klyschig och utländsk reklamfilm – Veet.

För det första, skapad för att kunna dubbas. Det är i det här fallet någorlunda ok eftersom det är en speakerröst i bakgrunden som pratar önskat språk istället för dåligt läppsynk. Och reklamfilmen här är dubbad till norska, återigen har den svenska varianten inte hittat till nätet. Hur är det nu, är inte Sverige ett av världens mest uppkopplade länder – vad är det företagen inte förstår med att inte finnas på sociala medier?

Två tjejer, en blond och en brunett, är lyckliga för att deras ögonbryn är såå lätta att ansa. Livet blir så fjäderlätt för dessa två unga smala vita tjejer att de kan ha kuddkrig i sängen iklädda top och trosor. Hur fan tänkte reklamskaparna här egentligen? Sedan kan de gå ut och visa upp sina perfekta bryn på fiket, krogen, discot och känner sig så vackra så att de blinkar mot kameran! Flirtar de?! Mot mig!? Är det jag som ska bli köpbenägen då? Och det mest löjliga argumentet är att ”brynmaskinen” går att ha med i necessären/väskan. Hur kan det konkurrera med en liten och lätt pincett?! Man får inte stubb av plocka ögonbryn med pincett för den delen. Pinsamt dåligt!

#blogg100

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *