06.2017 Coca-Cola

Posted on Posted in reklamkommunikation

Coca-cola-reklamen var en gång i tiden stilbildande

De säljer inte produkter, de säljer livsstil. Livsstilen är ungdomlighet, frihet, skönhet, heteronorm osv. Utslätat, klyschigt och totalt oinspirerande. Det når därför inte ut till mig och stor del av befolkningen för den delen (som också råkar vara köpbenägna).

Att hitta videoklippet på internet är dessutom  omöjligt. Deras Youtube-sida är rörig, här ligger allt från privata klipp till reklamfilmer från Ryssland osv. Deras svenska hemsida är ganska intetsägande. På facebook-sidan är den senaste reklamfilmen upplagd – från i julas!!

Alltså kan jag i detta nu inte lägga upp den reklamfilm som just nu rullar på tv. Men jag kan ju filma med mobilen, så så småningom lägger jag upp ett klipp här förhoppningsvis.

Jag är heller ingen Coca-cola-drickare. Dricker inte läsk överlag. Men om jag väljer läsk så blir det oftast Coke. Jag dricker då den sockerfria versionen, jag gillar inte den klibbiga känslan efter den sockrade varianten. Trodde i min enfald att artificiell sötning var bättre för tänderna, men det är faktiskt inte bara sockret som fräter sönder tänderna. Det är fosforsyran, som finns i all läsk. Vägra dricka krigsvapen liksom!

#blogg100

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *