10.2017 Trivago

Posted on Posted in reklamkommunikation

Tassa på tå – mer trovärdigt?

En vän på Facebook lade ut ett inlägg om att hon hatar Trivago-reklamen. Befriande tyckte jag och kommenterade det. Jag retar mig också på den, men kan inte sätta fingret på varför. Trodde att det jag retade mig på var bagatellartat, men hon störde sig på att han (Martin Björk) tassar omkring i strumplästen. Jag stör mig som vanligt på att det pratas en massa, men eftersom det inte är textat så når det inte riktigt ut till mig. Förvisso är filmen tydlig ändå, det visuella är lätt att förstå.

Jag har som sagt ljudet på teven satt på lågt. Ofta är det nämligen så att reklamfilm har högre volym och det är tröttsamt att sitta och skruva upp och ner volym var tionde minut. Därför går teven på låg volym och programmen texttvtextas istället (om det är svenska program).

Men jag förstår inte varför inte reklamfilm kan textas, så mycket manus och arbete som går till spillo, till ingen nytta då man ändå inte når ut ur bruset. Undrar återigen om de som hör dåligt anses inte vara köpbenägna?

Reklamfilmen går heller inte att hitta när man googlar. Trivago har en egen Youtube-kanal men där finns inte den svenska filmen upplagd. Även Facebook-sida finns, men inget aktuellt reklamklipp. Uselt det med.

#blogg100

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *